формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі в сусідів чи на інших об’єктах; розвивати навички самозахисту; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.
- яку користь маємо від вогню і яку шкоду він може принести;
- визначити причини виникнення пожеж;
- правил протипожежної безпеки;
- відповідально ставитись до поводження з сірниками;
- застерігати та запобігати виникненню пожежі;
- відстоювати свою думку;
- допомагати та навчати один одного елементарних правил протипожежної безпеки.
Обладнання: індивідуальні картки,підручник, плакат правил евакуації школи, зображення вогнища, хмаринки і крапельки, олівці, фломастери, маркери, стікери, папірці, на яких написано: пісок, земля, вилка, розетка, гілля, вогнегасник, вода, каміння…
1. Вправа «Знайомство».
Ваші міркування «Навіщо людині сірники».
(Кожен учень представляється і висловлює свою думку).
2. Гра «Шифрувальник»
- Яка тема уроку дізнаєтесь, коли розкодуєте речення.
5 во
6 гонь
1 Во 7 во
3 др 4 уг 2 гонь
8 рог
3. Розповідь вчителя з елементами бесіди.
Як ви гадаєте, діти, без вогню людина могла б жити? Обґрунтуйте свою думку. (Відповіді дітей).
Учитель.
Якщо холоди настали –
Допоможе нам вогонь.
Він розтопить піч у хаті,
Але ти стій осторонь.
На вогні готують їжу,
Пиріжки мама пече
Якщо раптом світло гасне,
Свічку ми запалимо.
В цьому випадку вогню
Ми подякуємо.
Як смеркне тільки надворі,
Вмикаєм лампочки в кімнаті.
А в печі велетенській – у домні –
Плавлять сталь сталевари невтомні.
Летить ракета в небесах,
Вогонь із сопла рветься - ах!
Такий він сильний, мудрий, дужий.
Вогонь потрібний людям, друже.
Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його.
Чому люди його бояться?
(Відповіді учнів)
Учитель.
Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь – це ворог людини.
4. Мозковий штурм
Учитель. Назвіть причини виникнення пожежі. (Відповіді дітей)
Іноді вогонь виходить з- під контролю. Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить?
Сьогодні ми про це і поговоримо. А працювати будемо у групах.
5. Вироблення правил роботи на занятті. (Вчитель записує на дошці).
- Об’єднання у групи.
- Вибір лідера.
- Прийняття думок від кожного члена групи.
- Правило піднятої руки.
-Максимальна активність.
- Презентація роботи.
6. Робота з підручником.
Читання учнями вголос (С.65-66)
7. Робота в групах
Завдання. Постав номери, в якому порядку передавати інформацію для виклику пожежників.
ім’я та прізвище | адреса | що горить |
(1) (2) (5)
домашній телефон | причина пожежі |
(3) (4)
Учитель. Жарти у викликах пожежної команди неприпустимі. Як ви думаєте, чому?
Учень. Через пустуна, який навмисне викличе пожежників, може згоріти якийсь будинок, бо вони не встигнуть туди вчасно приїхати.
Учитель. Пам’ятайте! Даремно пожежників не турбуйте!
8.Фізкультхвилинка.
На галявині – вогнище. (показують)
Полум’я стелиться низько-низько (присідають).
Далі вогнище розгоряється (піднімається)
І полум’я колихається(показують руками).
Ми взяли водичку прямо із кринички (нахиляються).
Полили, загребли (імітація руками)
І з галявини пішли (крокують).
9. Робота в групах «Причина виникнення пожежі у побуті» (5 груп)Додаток 1.docx
Завдання
За поданим віршем і малюнками на дошці встановити причину виникнення пожежі. (Вірші записані на картках).додаток 7.docx
10. Міні – лекція учителя. Коли виникне пожежа, треба відразу ж кликати на допомогу дорослих, а не намагатися гасити полум’я самотужки. Якщо вдома нікого немає, не треба лякатися, панікувати, і головне – не ховатися від вогнюДодаток 2.docx
- Ви, мабуть, чули слово «евакуація»? Що воно означає?
(Пояснення дітей).
Евакуація – організований вихід людей з небезпечного місця. Наприклад, з будинку під час пожежі, землетрусу чи іншого стихійного лиха. Евакуація повинна проходити чітко за планом. Неприпустимо у таких випадках паніка і метушня.
10. Зворотний зв'язок.
На крапельках, які роздаються, учні пишуть, що допомагає гасити пожежу. Говорять і наклеюють крапельки на плакат з вогнищем.додаток 4.docx,додаток 5.docx,додаток 6.docx
11. Гра «Так чи ні!»
- Можна гратися із сірниками?(Ні).
- Рятувальну службу викликай за номером 02!(Ні)
- Увімкни електроприлади і йди до школи.(Ні)
- Сірники дітям – не іграшка.(Так)
- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями?(Ні)
- Під час пожежі заховаюсь під ліжко.(Ні)
- Кидати запалені сирники в приміщеннях.(Ні).
- У випадку пожежі викликати пожежну охорону.(Так)
- Залишати відкритими дверцята пічки, камінів.(Ні)
- Вмикати в одну розетку велику кількість електроприладів.(Ні)
- Використовувати поламані розетки.(Ні)
- Подавати сигнал тривоги.(Так)
- Використовувати піротехніку вдома.(Ні)
- Зустрічати пожежних та повідомляти їм про причину пожежі.(Так)
- Знати план евакуації.(Так)
- Кричати та кликати на допомогу дорослих.(Так)
12.Учитель.
– На згадку про наш захід ви отримаєте пам’яткудодаток 3.docx