Урок образотворчого мистецтва

«ТАЄМНИЦІ ВЕЛИКОДНЬОГО КОШИКА»

Тема: Знайомство з народними традиціями писанкарства. Малювання

писанок.Виготовлення витинанки-писанки. Викотовлення

колективної аплікації-колажу «Великодній кошик».

Мета: Ознайомити дітей з мистецтвом виготовлення писанок-мальованок;

Вчити дітей прикрашати писанки декоративним орнаментом

(розписом);

Розвивати інтерес до читання символіки;

Розвивати чуття композиції, кольорового контрасту;

Поглиблювати знання учнів про прцес виготовлення аплікації-

колажу;

Удосконалювати навички роботи з ножицями;

Розвивати любов до праці, самостійність. Ініціативу учнів;

Виховувати естетичні почуття, прагнення підтримувати народні

традиції.

Обладнання: Писанки-мальованки, ілюстрації орнаментів, яйця з дерева,

плакат «Великодній кошик»,шаблони яєць, альбоми для

малювання, олівці, фломастери, кольоровий папір, ножиці,

клей.

Хіл уроку:

І. Організація класу

Сядьте, діти,всі гарненько, Свої плечі розведіть.

Руки покладіть рівненько, Мені, діти, усміхніться,

Голову вище підніміть, Веселіше подивіться!

Девіз уроку

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним бувай

І про кмітливість не забувай!

- Побажаємо один одному успіху у роботі!

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. « Мозковий штурм»

- Які засоби виразності використовують художники в роботі? (Форма, лінія, пляма, колір світла, композиція.)

- Які кольори називають основними?

- Які кольори називають похідними? (Ті, що утворюються у процесі змішування.)

- Які кольори належать до ахроматичних?

- Які кольори належать до хроматичних?

- Назвіть теплі кольори.

- Назвіть холодні кольори.

ІІІ. Підготовка до спиймання нового матеріалу

1. Вступна бесіда.

Учитель. З давніх-давен люди святкують Великдень – Пасху.

Це день, коли воскрес Ісус Христос. Саме цієї пори приходить

справжня весна, все починає рости, квітувати. На Пасху розпи-

сують та фарбують яєчка, дарюють їх дітям, приказуючи: «Хрис-

тос воскрес!»

Діти відповідають: « Воістину воскрес!»

Учитель. Дивні, чудові, чарівні, надзвичайні… Саме так висловлюються

люди. Коли бачать писанки. Тому, не дивно, що вони сприй-

маються як символ України.

Разом з вишиванками писанки є найдавнішим видом

декоративно-прикладного мистецтва.(слайд1).

А коли ж розписують писанки? Так. Звичайно ж, до Великодніх

свят. Це символ Воскресіння Христового. Яйця в Україні фарбу-

вали аж до Зелених свят. Українська писанка має давню історію.

( слайд2).

У різних куточках України яєчка розписували по-різному. На

Київщині малюнок крупніший, а на писанках Гуцульщини –

дрібніший. Чому це так? Цього ніхто не знає. (слайд 6-12).

З тієї хвилини, коли на яйце наносили орнамент, воно перес-

тає бути простим яйцем, а стає писанкою.Бо ці орнаменти не

прості малюнки. Це справжні обереги, які можуть захистити від

злих сил.

До речі, писанки не можна писати, якщо з кимось посварився чи

перебуваєш у гніві, бо вона – символ добра і сонця. ( слайд 4).

ІV. Робота над новим матеріалом

1. Розповідь про символи на крашанках та різні види розпису яєць. (слайд 13-14)

- Яйця пофарбовані в один колір, називаються крашанками. Їх виготовля-

ють ваші мами, бабусі. Кожен колір є певним символом. (слайд15 ).

Червоний – радість, життя, кров Христа;

Жовтий – місяць, зорі;

Блакитний – небо, повітря;

Зелений – весну;

Чорний і білий – ушанування померлих.

- За способом виготовлення писанки поділяють на ілька видів:

Крашанки – яйця, пофарбовані одним кольором, без узорів.

Писанки – на поверхню яйця розтопленим воском за допомогою

писачка наносятьорнамент.

Дряпанки – на пофарбованій одним тоном поверхні яйця гострим

предметом видряпують узор.

Крапанки – на фарбоване яйце краплями воску наносять візерунок іншого кольору чи кольорів.

Мальованки – яйце розмальовають фарбами з допомогою пензлика.

(слайд 16)

2. Фізкультхвилинка.

В хаті на осонні

Сяду на ослоні.

Сяду я скраєчку,

Розпишу яєчко.

Нумо, пензлик, потанцюй,

Гарно писанку малюй.

Буде небо і земля,

І ставочок, і поля.

Сильний і міцний дубок,

А на ньому – яструбок.

Буде в мене писанка,

Про Вкраїну пісенька.

2. Робота з виготовлення мальованок і писанки-витинанки.(слайд 5)

Учитель. Легенда. Десь глибоко під землею сидить злий змій. Щороку напере-

додні Великодня посилає він своїх гінців на землю – чи малюють

діти писанки . Якщо писанок багато – змій чахне, і залізні ланцюги

надійно утримують його. Лютий змій чекає, коли-то вже не буде писа-

нок, щоб вирватись на волю і принести на землю зло, та й не дочека-

ється. Бо то дуже давня традиція нашого народу – малювати писанки.

І ми цю традицюю продовжимо на уроці, а потім ви вдома – разом з

мамами.

Учитель. Писати мальованки можуть лише дівчатка, тому працювати ми

будемо в групах.

1-а група – виготовлення мальованок;

2-а група – виготовлення писанки-витинанки.(слайд18)

3. Бесіда з техніки безпеки.

Учитель. Для роботи вам потрібні будуть ножиці. Яких правил безпеки слід

дотримуватись, працюючи з ножицями?

· Кожен має працювати на своєму робочому місці.

· Не розмовляти голосно, не заважати однокласникам.

· Працюючи, підтримуй порядок на робочому місці.

· Економно використовуй матеріал.

· Передавати ножиці, тримаючи за робочу частину.

- Яким шаром наносимо клей?

- Як ми приклеюємо?

- Яким чином притираємо?

- Чим знімаємо залишки клею?

V. Самостійна робота учнів. Індивідуальна робота вчителя.

Учитель. А тепер, мабуть, вам уже хочеться швидше приступити до роботи.

Нехай музика допоможе вам творити красу і добро. (Звучить музика).

Скористайтесь своєю уявою, знаннями, вміннями.

Поглянте уважно на символи, пофантазуйте й додайте щось своє.

(слайд4 ).

VІ. Виставка дитячих робіт ( заповнення мальованками та витинанками плакату «Великодній кошик».

Діти розповідають, що хотіли передати символами, кольорами

( методика «Мікрофон»).

VІІ. Ігри та забави з крашанками в класі.

Учитель. Колись діти любили гратись в ігри з крашанками. Сьгодні я вас познайомлю з однією з них і ми пограємось з вами.

«Блудько»

Один із гравців кладе крашанку на землю і робить п’ять кроків. Іншому гравцю

зав’язували очі, тричі обертали навколо себе і змушували зробити п’ять кроків.

Потім розв’язували очі і він намагався дотягнутись до крашанки рукою. Якщо

Дотягнувся, то крашанку забирає собі. (слайд3)

VІІІ. Підсумок уроку.

- Що вам особливо запам’яталось на уроці, що сподобалось?

- Які нові слова запам’ятали?

- Нелегка справа – творити писанки, але це мистецтво не повинне канути

в забуття. Можливо ви створите свою писанку і примножите славу народ-

них митців.

ІХ. Упорядкування робочих місць.

Х. Домашнє завдання.

Допоможіть вдома своїм рідним у приготуванні крашанок до свята Пасхи, але

пам’ятайте про кольорову гаму крашанок і писанок.

Кiлькiсть переглядiв: 553

Коментарi

  • CharlesKl

    2015-07-03 20:43:20

    [url=http://repairs55.ru]ремонт офисов в Омске[/url] Группа высококвалифицированных специалистов из Омска предоставляют большой ассортимент строительных услуг. Все встречаются в жизни с вопросом строительных работ. Не все способны справиться с данной проблемой самостоятельно, а ремонт квартир и офисов занимает много времени и усилий. Отсутствие опыта способна вызвать негативные последствия. Обученные специалисты помогут вам разобраться со строительством. [url=http://repairs55.ru/drywall.html]монтаж...