Тема: Знайомство з народними традиціями писанкарства. Малювання
писанок.Виготовлення витинанки-писанки. Викотовлення
колективної аплікації-колажу «Великодній кошик».
Мета: Ознайомити дітей з мистецтвом виготовлення писанок-мальованок;
Вчити дітей прикрашати писанки декоративним орнаментом
(розписом);
Розвивати інтерес до читання символіки;
Розвивати чуття композиції, кольорового контрасту;
Поглиблювати знання учнів про прцес виготовлення аплікації-
колажу;
Удосконалювати навички роботи з ножицями;
Розвивати любов до праці, самостійність. Ініціативу учнів;
Виховувати естетичні почуття, прагнення підтримувати народні
традиції.
Обладнання: Писанки-мальованки, ілюстрації орнаментів, яйця з дерева,
плакат «Великодній кошик»,шаблони яєць, альбоми для
малювання, олівці, фломастери, кольоровий папір, ножиці,
клей.
Хіл уроку:
І. Організація класу
Сядьте, діти,всі гарненько, Свої плечі розведіть.
Руки покладіть рівненько, Мені, діти, усміхніться,
Голову вище підніміть, Веселіше подивіться!
Девіз уроку
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним бувай
І про кмітливість не забувай!
- Побажаємо один одному успіху у роботі!
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. « Мозковий штурм»
- Які засоби виразності використовують художники в роботі? (Форма, лінія, пляма, колір світла, композиція.)
- Які кольори називають основними?
- Які кольори називають похідними? (Ті, що утворюються у процесі змішування.)
- Які кольори належать до ахроматичних?
- Які кольори належать до хроматичних?
- Назвіть теплі кольори.
- Назвіть холодні кольори.
ІІІ. Підготовка до спиймання нового матеріалу
1. Вступна бесіда.
Учитель. З давніх-давен люди святкують Великдень – Пасху.
Це день, коли воскрес Ісус Христос. Саме цієї пори приходить
справжня весна, все починає рости, квітувати. На Пасху розпи-
сують та фарбують яєчка, дарюють їх дітям, приказуючи: «Хрис-
тос воскрес!»
Діти відповідають: « Воістину воскрес!»
Учитель. Дивні, чудові, чарівні, надзвичайні… Саме так висловлюються
люди. Коли бачать писанки. Тому, не дивно, що вони сприй-
маються як символ України.
Разом з вишиванками писанки є найдавнішим видом
декоративно-прикладного мистецтва.(слайд1).
А коли ж розписують писанки? Так. Звичайно ж, до Великодніх
свят. Це символ Воскресіння Христового. Яйця в Україні фарбу-
вали аж до Зелених свят. Українська писанка має давню історію.
( слайд2).
У різних куточках України яєчка розписували по-різному. На
Київщині малюнок крупніший, а на писанках Гуцульщини –
дрібніший. Чому це так? Цього ніхто не знає. (слайд 6-12).
З тієї хвилини, коли на яйце наносили орнамент, воно перес-
тає бути простим яйцем, а стає писанкою.Бо ці орнаменти не
прості малюнки. Це справжні обереги, які можуть захистити від
злих сил.
До речі, писанки не можна писати, якщо з кимось посварився чи
перебуваєш у гніві, бо вона – символ добра і сонця. ( слайд 4).
ІV. Робота над новим матеріалом
1. Розповідь про символи на крашанках та різні види розпису яєць. (слайд 13-14)
- Яйця пофарбовані в один колір, називаються крашанками. Їх виготовля-
ють ваші мами, бабусі. Кожен колір є певним символом. (слайд15 ).
Червоний – радість, життя, кров Христа;
Жовтий – місяць, зорі;
Блакитний – небо, повітря;
Зелений – весну;
Чорний і білий – ушанування померлих.
- За способом виготовлення писанки поділяють на ілька видів:
Крашанки – яйця, пофарбовані одним кольором, без узорів.
Писанки – на поверхню яйця розтопленим воском за допомогою
писачка наносятьорнамент.
Дряпанки – на пофарбованій одним тоном поверхні яйця гострим
предметом видряпують узор.
Крапанки – на фарбоване яйце краплями воску наносять візерунок іншого кольору чи кольорів.
Мальованки – яйце розмальовають фарбами з допомогою пензлика.
(слайд 16)
2. Фізкультхвилинка.
В хаті на осонні
Сяду на ослоні.
Сяду я скраєчку,
Розпишу яєчко.
Нумо, пензлик, потанцюй,
Гарно писанку малюй.
Буде небо і земля,
І ставочок, і поля.
Сильний і міцний дубок,
А на ньому – яструбок.
Буде в мене писанка,
Про Вкраїну пісенька.
2. Робота з виготовлення мальованок і писанки-витинанки.(слайд 5)
Учитель. Легенда. Десь глибоко під землею сидить злий змій. Щороку напере-
додні Великодня посилає він своїх гінців на землю – чи малюють
діти писанки . Якщо писанок багато – змій чахне, і залізні ланцюги
надійно утримують його. Лютий змій чекає, коли-то вже не буде писа-
нок, щоб вирватись на волю і принести на землю зло, та й не дочека-
ється. Бо то дуже давня традиція нашого народу – малювати писанки.
І ми цю традицюю продовжимо на уроці, а потім ви вдома – разом з
мамами.
Учитель. Писати мальованки можуть лише дівчатка, тому працювати ми
будемо в групах.
1-а група – виготовлення мальованок;
2-а група – виготовлення писанки-витинанки.(слайд18)
3. Бесіда з техніки безпеки.
Учитель. Для роботи вам потрібні будуть ножиці. Яких правил безпеки слід
дотримуватись, працюючи з ножицями?
· Кожен має працювати на своєму робочому місці.
· Не розмовляти голосно, не заважати однокласникам.
· Працюючи, підтримуй порядок на робочому місці.
· Економно використовуй матеріал.
· Передавати ножиці, тримаючи за робочу частину.
- Яким шаром наносимо клей?
- Як ми приклеюємо?
- Яким чином притираємо?
- Чим знімаємо залишки клею?
V. Самостійна робота учнів. Індивідуальна робота вчителя.
Учитель. А тепер, мабуть, вам уже хочеться швидше приступити до роботи.
Нехай музика допоможе вам творити красу і добро. (Звучить музика).
Скористайтесь своєю уявою, знаннями, вміннями.
Поглянте уважно на символи, пофантазуйте й додайте щось своє.
(слайд4 ).
VІ. Виставка дитячих робіт ( заповнення мальованками та витинанками плакату «Великодній кошик».
Діти розповідають, що хотіли передати символами, кольорами
( методика «Мікрофон»).
VІІ. Ігри та забави з крашанками в класі.
Учитель. Колись діти любили гратись в ігри з крашанками. Сьгодні я вас познайомлю з однією з них і ми пограємось з вами.
«Блудько»
Один із гравців кладе крашанку на землю і робить п’ять кроків. Іншому гравцю
зав’язували очі, тричі обертали навколо себе і змушували зробити п’ять кроків.
Потім розв’язували очі і він намагався дотягнутись до крашанки рукою. Якщо
Дотягнувся, то крашанку забирає собі. (слайд3)
VІІІ. Підсумок уроку.
- Що вам особливо запам’яталось на уроці, що сподобалось?
- Які нові слова запам’ятали?
- Нелегка справа – творити писанки, але це мистецтво не повинне канути
в забуття. Можливо ви створите свою писанку і примножите славу народ-
них митців.
ІХ. Упорядкування робочих місць.
Х. Домашнє завдання.
Допоможіть вдома своїм рідним у приготуванні крашанок до свята Пасхи, але
пам’ятайте про кольорову гаму крашанок і писанок.
CharlesKl
2015-07-03 20:43:20[url=http://repairs55.ru]ремонт офисов в Омске[/url] Группа высококвалифицированных специалистов из Омска предоставляют большой ассортимент строительных услуг. Все встречаются в жизни с вопросом строительных работ. Не все способны справиться с данной проблемой самостоятельно, а ремонт квартир и офисов занимает много времени и усилий. Отсутствие опыта способна вызвать негативные последствия. Обученные специалисты помогут вам разобраться со строительством. [url=http://repairs55.ru/drywall.html]монтаж...